Saturday, January 22, 2011

Que Sera Sera

Alhamdulillah, syukur aku yang tidak terhingga ke Hadrat Ilahi diatas kurniaan NYA. Baru berkesempatan untuk aku meng'update blog tentang outlet baru RazzaQ Pharmacy yang hampir 5 bulan beroperasi di premis baru. Setelah diberikan 'wajah baru' oleh suami dan juga aku akhirnya, jadilah seperti yang kami angan-angankan selama ini. Alhamdulillah! menjadi kebanggaan kami kerana di sinilah tempat kami mencari rezeki demi sesuap nasi. AMIN!

Siapa cakap bahawa orang yang suka berangan itu,adalah orang yang suka membuang masa? Bermula dengan angan-anganlah kami memasang niat untuk merperkembangkan perniagaan kami agar setanding dengan peniaga-peniaga bukan bumiputera. Apa yang kita ketahui pada masa ini, dunia perniagaan yang berjaya biasanya diceburi oleh orang cina. Sebagai contoh guardian dan watson. Jadi bermula dengan angan-anganlah kemudian disusuli dengan usaha dan tawakal kepada Allah, akhirnya ilusi menjadi realiti.

Ada sesetengah kelompok manusia menganggap hidup ini sebagai QUE SERA SERA, what will be,will be. Hanya memasang angan-angan kosong tanpa berusaha ke arah yang mereka inginkan. Implikasi dari pemikiran yang sedemikianlah orang kita hanya hidup tanpa quality yang bagus. Hendak jadi apa pun jadilah. Berbalik kepada falsafah Za'ba, " Perangai kita bergantung kepada diri kita sendiri." Seperti juga kata pepatah arab, Man Jadda Wajada yang bermaksud bagi sesiapa yang rajin berusaha, dia akan berjaya.
Usaha tangga kejayaan. so, CHAIYOKKK!!!
Ini adalah ruang untuk kami sekeluarga melepaskan penat lelah. 'Office ku rumah ku' la katakan...hehehehhe..

Ini juga merupakan ruang bagi anak-anakku bermain, belajar dan sebagainya.

No comments:

Post a Comment