Monday, January 31, 2011

Aku kena kelentong!!!

Ya Allah! Aku kena kelentong dengan suami.

Apa neh?? Kena kelentong mentah-mentah lagi. Kot ye pun kalau nak kelentong aku neh, see the leg lah kawan. Adoi lerrrr. Dia hengat aku neh haper? Bagilah reason yang bagus siket. Ini tidak, atas darat kering dia bagi.

Hari ni aku dengan dia pergi ke dungun untuk setelkan semua bil-bil yang tertunggak. Selepas setel semua kerja, kami takde plan nak pergi kemana-mana jadi pandu terus untuk pulang ke paka. Dalam perjalanan pulang, kami melalui jalan pantai. Kemudian aku terpandanglah kat tepi jalan yang berhampiran dengan taman permainan kanak-kanak tu ada orang menjual air tebu. Teringinlah pulak aku nak minum air tebu lalu aku menyuarakan hasrat yang terbuku dihati aku ni kat dia.

" Pa, dah lama saya tak minum air tebu. Boleh tak tolong berhenti dekat pakcik tu sekejap. Sekejap aje." Eceh, dengan penuh lemah gemalai aku suarakan kehendak hati aku ini dengan harapan dia cair mendengar permintaan aku neh lalu tunaikan permintaan aku yang tidak seberapa tuh..hehehehe

" Oh, pakcik tuh bukan jual air tebu mi, tapi jual air pisang." dengan pantas dia menjawab. Selamba badak aje.

"urm".. terkedu sekejap aku. Air pisang??? mana ada air pisang lak. Dah terpampan kat situ tulis ' AIR TEBU'. Satu lagi tak pernah-pernah aku dengar orang jual air pisang. Buang tebiat ke apa suami aku neh. Dia ni biar betul!! Ni cakap senyap-senyap kat dalam hati aje. Bukan tak berani nak suarakan, cuma tunggu masa aje.

Aku toleh sekali lagi kat pakcik jual air tuh. Barulah aku perasan ada dalam 2-3 sikat pisang berangan kat atas gerai dia. Aku pun haper lagi. "ooo..papa pandai eee. kalau taknak berhenti tu cakap aje la. Tak payahlah bagi reason pakcik jual air pisang. Langsung mami kena tipu. Huh! takpe, takpe. Ada lori ada bas."

Bila aku pandang muka dia aje, dia buat senyum-senyum kambing pulak dekat aku. Tidak dapat tidak, aku pun turut tergelak sama mengenangkan kebodohan diri sendiri. Apa kes!!
Hahahahha...tipah tertipu lagi. Nasib badan..

No comments:

Post a Comment