Tuesday, January 18, 2011

Aku dan Buku

Buku merupakan makanan nombor dua aku. Bagai kata pepatah omputih ' a book is like a garden carried in the pocket'. Kat bawah ni merupakan ' di antara ' (byk lagi buku yang aku tak sempat nak snap.cupp! cupp! bukan tak sempat snap tapi dh malas sebab byk sangat. tak terkira. Berjuta-juta lemon banyak nye! Eceh, wat siot ko pepagi nim ye.) koleksi buku-buku motivasi aku. Ribuan terima kasih aku ucapkan kepada penulis-penulis buku ini sebab kongsikan segala pengetahuan korang kat dalam buku ini, even though i know you'll also get high profit from selling this book. But its ok for me. like peribahasa ' Bawa canang taruh buat apa ' kan? (maksudnya ; Anda memiliki ilmu, mengapa disimpan. bg mereka yg tdk tahu :P)



Kalau aku ada kekangan masa, akan ku penuhi masa itu dengan aktiviti-aktivi membaca buku-buku ini di samping aku membaca novel. (Aku kan HANTU. Dah namanya hantu novel mana boleh aku tak baca kan?) Walaupun sebenarnya masa lapang aku ciput ciput aje, tapi masih lagi berpeluang mencari sekelumit waktu untuk aku menambahkan pengetahuan aku ini. HAHAHA..masa itu kan emas, emas itu kan masa??? Lagipun, amalan membaca menjadi tuntutan semua. In reading, a lonely quite concert is given to our minds; all our mental faculties will be present in this symphonic exaltation.

Anyway, banyak yang aku dapat belajar dari buku-buku ini. Sebagai contoh buku kat atas merupakan salah satu buku yang aku suka. Menarik! buku ini banyak membantu aku dalam mengenali dunia penulisan kreatif. Thanks to faizal tehrani for the book published by him. Actually, I'm really love bahasa because language is not sold or purchased. ( bahasa tidak boleh dijual atau dibeli) . Is it true? Depending on individual itself, right?




The other is a book that teaches me how many ways to deal with the planned financial. This book also very useful to anyone who does not know the economic plan and for those who want to be rich hahahahha. You have to try to read first.

No comments:

Post a Comment