Monday, December 27, 2010

Our Achievements


Kebiasaannya aku dengan suami sentiasa ada target yang perlu kami capai setiap tahun. Namun, tahun ini kami terpaksa tangguhkan satu daripada target kami ke tahun depan. Asalnya kami merancang untuk buat umrah dalam tahun ini tetapi disebabkan kelewatan proses renovasi premis perniagaan kami, jadi terpaksa kami tangguhkan ke tahun depan. InsyaAllah, kalau ada rezeki kami serta dipanjangkan umur kami empat beranak..sampailah kami ke tanah suci. AMIN!


Target yang telah berjaya kami capai
Achievement in year:-
Dec 2005
- Start perniagaan farmasi di paka

2006
-Beli Bmw m sport e46

2007
-Branding perniagaan
-Pergi ke china cari apa2 peluang perniagaan


2008
-Beli Rumah
-Beli bangunan kedai 2 tingkat
-Beli tanah

2009
-Beli kereta Estima acr 30
-Renovate rumah

2010
-Beli bangunan kedai 3 tingkat (corner lot)
-expand business pharmacy at new building

Alhamdulillah, syukur kami ke hadrat ALLAH kerana dikurniakan rezeki MU yang tak pernah putus-putus mengunjungi kami sekeluarga. Walaupun dahulu kami pernah diuji dengan kesusahan dan keperitan dalam kehidupan kami.Kami tidak pernah mengenal erti putus asa. Dengan itu,kami bangkit untuk menjadi orang yang berjaya dalam hidup kami.Setiap hari dan sepanjang bulan ramadhan, kami mengangkat kedua-dua tangan kami memohon doa kepadamu agar kami dimurahkan rezeki dan dikurniakan kepada kami rezeki yang halal dan berkat untuk kami sekeluarga.

Betul dengan kata pepatah " bersusah-susah dahulu,bersenang-senang kemudian". Kemanisan akan hadir selepas kepahitan. Itulah yang kami pernah lalui sekarang. Berkat kesabaran kami yang tidak pernah mengeluh semasa menghadapi kesusahan dan kesukaran dahulu, hasilnya adalah apa yang kami ada sekarang. Dan kami tidak akan sekali-kali terlupa apa yang kami punyai dan miliki sekarang segala-galanya adalah milik DIA yang HAKIKI.

Kami tidak akan terlupa di mana tempat kami berpijak. Sujud syukur kami Ya Allah kepada Mu. Alhamdulillah.



No comments:

Post a Comment