Sunday, December 26, 2010

Back To The Past

Memori silam yang sentiasa menggamit rasa. Terpatri kukuh dihati sentiasa. Entah macam mana semasa mengemas buku-buku semasa zaman belajar dahulu, tiba-tiba aje gambar ni jatuh. Entah datang dari celah mana aku sendiri tidak perasan sebab terlalu ralit menyusun buku-buku itu. Apa apa pun inilah ' kuda tunggangan' aku semasa belajar dahulu. Kalau tidak silap aku gambar ni diambil semasa aku di tingkatan 4 di Kampung Losong.

Dah lama tak menunggang motor. Rindu sangat saat-saat itu. :)
Kerana motor ni jugak la semua parut-parut sesuka hati duk menumpang di badan-badan aku urmm.. tak tahulah kenapa aku selalu aje kemalangan ngan motor neh. Tapi kemalangan yang paling aku tak boleh lupa ialah kemalangan yang berlaku di Gong Kapas betul-betul dekat dengan stesen minyak apa ntah aku dah lupa. Masa tu aku dengan Haiza @ Nor suhaiza Ali nak pergi ke bandar. Aku tak drive motor neh tp haiza yang drive. Haiza kalau ko ingat lagi mesti ko gelak sorang-sorang macam aku HAHAHAHA. Time tuh ada sebuah kereta nak corner nak masuk ke stesen minyak tuh. Kereta tuh corner camtu aje tanpa bagi signal. Masa tu kita orang follow betul-betul tepi kereta tuh. Apalagi dengan kita orang sekali terpaksa corner kiri sampai tak menyempat nak break...Dummmm! maka dengan itu terselamatla kita orang tertunggeng kat depan stesen tuh. Tak pasal-pasal hari tuh aku terpaksa bikin drama kat depan tuh. Tak usah cakap..malu memang la malu. Tapi masih lagi control ayu. Taknak bagi jatuh saham beb! Ramai orang masa tuh.maklum aje la tempat kejadian tuh selepas lampu hijau. Cover memang baik punya jugak la time tuh. Nasib baik takde apa-apa cuma ada sedikit calar pada aku dan jugak motor aku. Lepas tuh kita orang terus angkat motor dan blah je la. Lagi lama duk situ lagi tebal muka kita orang ngeh3

Tapi 2, 3 hari lepas hubby ajak aku pergi survey motor KAWASAKI Z1000 dekat Kl dan jugak di Kuantan Kawasaki GT Bike. Aku pulak pergi survey motor Ducati Monster. Saje sembang-sembang ngan hubby ingat nak cuba hobi baru main motor besar. Tapi hubby lebih suka kepada naked bike atau easy rider. Tapi yang menjadi masalahnya sekarang, anak-anak masih kecil lagi. Susah sikit kalau nak melibatkan diri dalam hobi neh. Kena fikir 2-3 kali jugak. Mungkin kena tunggu sedikit masa lagi...hurmm tengoklah macam mana nanti..InsyaALLAH.



No comments:

Post a Comment