Tuesday, September 27, 2011

DARE TO BE DIFFERENT????

Aku snap gambar ni kat teluk cempedak. Guna gear D40 je. Masa mula2 dulu belajar rakam gambar guna kamera DSLR. Sebelum ni kamera digital BENQ aje.


Maaf. Sepi seketika daripada mengemaskini blog. Lately, terasa diri ini begitu CHAOS... so STUPID. Biasalah.. life does'nt always will fit us, but we should fit to the life by ourself. Righttttt????

Actually, i'm a little bit emoooo..because my gear dh takde. This emoooo started this morning when i casually asked my husband if he would buy me one of those cool new camera for replacing my old camera which is he has sold it. :(

Sementelah itu, aku di sini bagai mati kutu. Tangan ni dah terasa gatal nak tekan shutter tapi tak dapat. (of course la sbb kamera xde kan) Bukan apa, takde kamera bermakna tak dapatlah aku nak update blog aku macam dulu. (elleshh...mcm la rajin sgt update blog kan???)  huuuuuu...

Ingat-ingat, malam ni nak selongkar balik almari kat umah. Rasa-rasanya ada D40 kat situ. D40?? ok la daripada takleh ambik gambar langsung kan? Lagipun aku bukan pro. Kamera sekadar hobi dan gambar yang aku rakamkan adalah sekadar penyeri di dalam blog aku ini aje.

Blog? Sebenarnya dulu aku ada diari. Setiap aktiviti yang aku lakukan, pasti aku catat di dalam diari tersebut. Aku suka diari. Macam-macam diari yang aku ada. Yang berkunci, yang bergambar kartun, semuanya lah.Nak tahu kenapa? Kerana..kita ni manusia yang tak perfect kan. Kadang-kadang, apa yang kita lakukan, kita sering lupa. Seperti kata Dr. M, Melayu Mudah Lupa. HEHEHEHE. So, hari ini kita catat apa yang berlaku dalam kehidupan seharian kita...akan menjadi sejarah juga dalam kehidupan kita pada masa akan datang. Untuk tatapan anak-anak kita juga mungkin?
Siapa tahu..



8 comments:

  1. D40 pun mantap!!
    yg penting skill mengambil gamba, bukan piksel tu.. ehehehe

    ReplyDelete
  2. banyak nye kamera akak..jeles..akak pndai tgkp gambar. meh la dtg epo.sini byk tmpt menarik ..hihi


    saya ada diari sampai sekarang.. :)

    ReplyDelete
  3. kita pakai hp cikai jer...janji boleh up date...hehe

    ReplyDelete
  4. @Alien: setuju! Hehehehe...tp sy kena rajin asah skill lg la nmpaknya :)

    ReplyDelete
  5. @Nur Ayuni : tk byk pun..hehehe. Insya Allah dlm list tu..nnt sampai sana akak gi tau kt ayu hokey!

    Bestkan ada diari.bila baca balik kdg2 tu gelak sorang2. Part yg kelakarla....

    ReplyDelete
  6. @Bigdaddyz : kdg2 hp lagi cantekk gambar dia kan? Hehehehe. Thanks eh big daddyz krn sudi singgah.

    ReplyDelete
  7. D40 pun dah superb tahap gaban tuh! huhu~

    *saya pun penah ada diary tapi kebanyakannya saya dah buang. simply sebab saya mmg nak lupa. tapi kekadang teringat jugak walau tak bukak diari pun. heheh~

    ReplyDelete
  8. hmmm..pelik. mana komen saya??

    takpelah. komen lagi sekali.

    saya penah ada diari. tapi sume dah buang sebab banyak benda takmau igt dah. hihi~

    ReplyDelete