Monday, August 1, 2011

SATU RAMADHAN

Kuih Tok Aji Serban (bagi org Terengganu) atau Seri Muka eh (Bagi kamu?)


  • Rutin harian yang tidak ada banyak perbezaan kalau hendak dibandingkan dengan hari-hari bukan pada Bulan Ramadhan. Cuma, aku kena bangun awal untuk menyediakan juadah sahur.

  • Mengantuk sebab tidak mempunyai tidur yang secukupnya.

  • Azam untuk bulan yang penuh barakah ini, aku ingin mengkhatamkan Al-quran. Untuk hari ini aku dh baca sampai mukasurat 33, Surah Al-Baqarah. Terpaksa berhenti setakat itu dahulu kerana kondisi tubuh badan yang tidak mengizinkan.

  • Di awal puasa, aku dah kena demam, batuk, selsema dan sakit tekak. Penyakit semakin menjadi-jadi sebab tidak boleh mengambil ubat pada waktu yang ditetapkan. Dugaan..

  • Hari ini secara tidak sengaja juga, aku dan suami telah menjadi kaunselor kepada pasangan suami isteri yang bermasalah. Tetiba pulak jadi bidan terjun. Kami bukanlah pasangan yang sempurna sehingga orang datang kepada kami untuk meminta nasihat dan pandangan. Akan tetapi, kami cuba sedaya upaya membantu setakat yang kami mampu. Semoga kita sama-sama memperbaiki kelemahan diri kita. Saling mengingati di antara satu sama lain. Insya ALLAH.

  • Aku tak sempat bertarawikh di masjid, namun aku cuba melakukannya di rumah. Semoga ALLAH S.W.T menerima segala amalan ku..Semoga Allah Ampunkan segala dosa-dosaku.Amin.


P/s: Niat puasa untuk hari yang seterusnya..

4 comments:

  1. :)

    salam ramadhan

    semoga cepat sembuh ya
    amin

    ReplyDelete
  2. Salam Ramadhan Bonekadalamchermin.
    Terima kasih kerana mendoakan sy.
    InsyaALLAH...Amin!

    ReplyDelete
  3. Beb,Anis nk la minta pandangan n pendapat..Since dh nk melangkah alam rumah tangga..hehe.

    ReplyDelete
  4. @anonymous@anis : pandangan dan pendapat ttg apa anis? wahhh....bilakah tarikh keramat itu? Tahniah ye krn bakal melangkah ke alam umah tangga.

    ReplyDelete