Wednesday, August 10, 2011

HAPPY 6th ANNIVERSARY MY DEAREST HUSBAND!



We open our eyes every morning,
and we see each other.
We open our minds,
and we understand each other.
We open our arms,
we have each other...
...and..
When we open our hearts..
We know that we love each other.
May ALLAH bless our true love.
May our marriage last forever...
You may not be my first, 
but i will make it true that InsyaALLAH.
You will always be my last, here and thereafter....



Notakaki:
 Sepanjang tempoh enam tahun kami mendirikan rumah tangga. Ini adalah yg pertama aku wish bg hari ulangtahun perkahwinan kami. Ini pun wish kat dalam blog je.  Harap dia baca ler...ngeeee~
Tak pernah sekali pun meraikannya. Lagipun aku malu nak wish direct kat depan dia. Sebenarnya aku tak kisah kalau kami tak pernah meraikannya. Bagi aku semua itu tidak penting. Yang penting antara kami sentiasa ada persefahaman. Saling mempercayai antara satu sama lain. Saling menyayangi dengan sepenuh hati.. give and take..Dan saling mendoakan kesejahteraan dan keharmonian dalam keluarga kami. Itu sudah mencukupi. Aku bukanlah seorang yang romantik agaknya.. akan tetapi aku mempunyai jiwa yang puitis.  Agaknya jugak la kot. HA HA HA...perasan :p. Sebab kadang-kadang aku tak suka berterus terang. Aku suka pendam. Aku bukan jenis seorang yang pandai memikat hati orang. Aku bukan seorang yang pandai melawan kata. Aku akur pada keadaan. Tetapi..aku jenis ' sekali aku jatuh cinta, selamanya aku cinta...'

Eeeee...'ter'jiwang la pulakkk...grrrrr. Kan aku dah cakap aku memang berjiwa puitis tetapi malu nak tunjukkan. Ok, titik. Kalau tulis panjang-panjang lagi akan terbongkarlah rahsia hati ku kui..kui..kui..


Sharing our life together is sharing step in time.
Thank you for your tender love!

Ya Allah,
Limpahkanlah rasa cinta kepada kami
Yang kau jadikan pengikat rindu Rasulullah saw dan Khadijah al-Qubro
Yang kau jadikan mata air kasih sayang Ali bin Abi Talib dan Fatimah az Zahra
Yang kau jadikan penghias keluarga Nabi-Mu yang suci.

Ya Allah,
Andai semua itu tidak layak bagi kami
Maka cukupkanlah permohonan kami dengan reda-Mu
Jadikanlah kami suami dan isteri yang saling mencintai di kala dekat
Saling menjaga kehormatan diri di kala jauh
Saling menghibur di kala duka
Saling mengingatkan di kala bahagia
Saling mendoakan di dalam kebaikkan dan ketaqwaan
Serta saling menyempurnakan dalam peribadatan.

Ya Allah,
Sempurnakanlah kebahagiaan kami
Dengan menjadikan perkahwinan kami ini sebagai ibadah kepadaMu
Dan bukti ketaatan kami kepada Sunnah RasulMu.
Amin.

4 comments:

  1. jiwannggg.....hihihi~

    happy anniversary zira!

    ReplyDelete
  2. happy anniversary tewww.. muger berkekalan oke.. ehehe

    ReplyDelete
  3. @Gadis Bunga: Ngeeee~

    malu....(ttp muka) :D

    ReplyDelete
  4. @En_Me : Tewwwww....
    hehehehe..Amin.Semoga masin ler mulut en_me. Trima kasih semua.

    ReplyDelete