Wednesday, April 20, 2011

HIDUP SEKALI, MANFAAT SELAMANYA.

Menikmati kehijauan & keindahan bumi TUHAN.



Hari ini...
Sekeping hati ini
Tenang
Aman dan nyaman..
Tiada kata-kata yang dapat aku gambarkan
Ya Allah! kekalkan lah rasa ini untuk diri aku
sesungguhnya teramat sukar untukku menikmati detik waktu ini.
Janganlah KAU bawa pergi rasa ini
Kerana aku terlalu rindukan nya.
Akan aku hargainya
Dengan setiap nafas yang terhembus dari ruang rongga
Leka aku dengan kurniaan Mu

Bila suatu saat nanti rasa ini pergi dariku
Aku percaya itu adalah kesalahanku
Kerana aku tidak mampu menjadi yang terbaik untuk MU
Cuma hanya satu aku pinta
Andai saat dan waktu itu benar-benar terjadi
Kau bawalah aku kembali ke jalan MU
Berikanlah aku Nur dan Hidayah MU
Agar aku tidak tersesat jauh
Agar aku tergolong di bawah payung rahmat MU

Kerana...
Engkaulah yang memiliki semua yang ada padaku
Yang memiliki hati dan jiwaku
Ya Rabbul Alamin!!

AMIN.


P/s: Hendak bermadah, aku bukanlah sasterawan negara. Apa yg tertulis adalah apa yg 'ter'singgah kat dlm hati ini shj. Harap maklum :P

6 comments:

  1. puitis.

    perasaan kita adalah milik Allah. syukur kita ada perasaan kan? :)

    ReplyDelete
  2. GB: puitis erk???
    huhuhu...maluuu.(ttp muka)
    Alhamdulillah. :)

    ReplyDelete
  3. ehem~ madah berhelah by ziana zain. hehe. dalam makna puisi tu kak. nice.
    AMIN.

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum.



    :)

    terima kaseh sudi singgah blog sy

    ...

    hebat madah itu
    tulus dari jiwa

    moga kita sentiasa dikurniakan hidayahNya
    amin


    .

    ReplyDelete
  5. Miss silent: Angkat kening dulu! hahahha :P
    Thanks

    ReplyDelete
  6. BonekaDalamCermin : Trima kasih juga sbb sudi singgah kat blog sy. :)

    Thanks..

    ..Amin!

    ReplyDelete