Wednesday, January 25, 2012

I was absolutely 'ecstatic'..



Kaum cina di Malaysia sibuk beraya.
Jalan raya sesak dipenuhi dengan pelbagai jenis kenderaan.

Aku..

Memandang sepintas lalu jam ditangan,
menunjukkan tepat 6.59 pm
Duduk dibawah rimbunan pokok
Mengelak daripada kesesakan lalu lintas
Di kiri kanan aku terdapat beberapa pohon kelapa yang cukup rendang
Sambil mulut menguyah keropok
Menikmati..
Sambil mata asyik memandang langit
menyaksikan keindahan warna-warna alam
Sementara menunggu azan berkumandang di seberang.

Berdiri.

Pantas tangan ini meraba-raba di segenap ruang beg galas yang terletak di bahuku.
Lantas..
Dengan pantas aku mengeluarkan kamera
yang sentiasa ada bersamaku walau ke mana sahaja aku pergi
Mencari sudut yang sesuai
Kemudian, rancak jari jemari menekan butang 'shutter'
Akhirnya..aku tersenyum

I was absolutely ECSTATIC.

Sebab..

my addiction is to shoot sunset..
Lepas.. puas..
Terubat rindu dihati ini
dapat jugak rakam beberapa keping gambar.

Azan pun dah kedengaran..
Simpan semua peralatan
Menunaikan kewajipan..








6 comments:

  1. superb.. kak zira.. u are the best.! like to noe bout ur life more n more :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks ayu. nothing special 'bout me actually..

      Delete
  2. wow cantik nye, walaupun rmh dekat je dgn msjd trapung,xprnh nmpk view camni

    ReplyDelete
    Replies
    1. view kt masjid ni mmg sentiasa cantik kan..?? ni pun kebetulan cuaca hari tu mmg cantik.. :)

      Delete
  3. subhanallah....alhamdulillah syukur kepada Allah sebab mengurniakan seorang yang begini hebat dalam mengabadikan ciptaan Mu. :)

    cantikkkkkk sgt zira!

    ReplyDelete