Saturday, July 24, 2010

Kau Selalu Ada


Indahmu persis kerlipan bintang
melatari pekat malam....

Title n3 kali ini adalah dr sebuah novel terbitan Alaf 21. Actually..aku baru aje hbs baca novel ni. Dari segi jalan crite best jugak la..So kepada pencinta2 novel terutama novel terbitan Alaf 21..dapatkan novel ini sekarang!!!...hehehehe..siap promote lagi tuh.. *peace*.

Ok..aku crite siket tentang novel ni eh..

Kau selalu ada ni mengisahkan tentang 3 orang sahabat..Malihah,Syahindah dan Nurnisa. Mereka bertiga ni adalah sahabat susah senang bersama. Persahabatan mereka bermula sejak dibangku sekolah tinggi lagi sehingga ke alam universiti..ke alam pekerjaan dan ke alam rumahtangga. Pendek kata mereka bertiga adalah sahabat dunia akhirat la..

Mereka bertiga sering mencuri perhatian Qayyim lewat karenah manja dan nakal mereka. Biarpun hanya Malihah sahaja adik kandung Qayyim, Syahindah dan Nurnisa juga punya tempat istimewa di hati Qayyim.

Kenakalan mereka terbawa-bawa apabila masing-masing sepakat melaksanakan satu misi rentetan idea Malihah yang mahu memisahkan ikatan cinta antara Qayyim dan Syiqin. Mereka jelik dengan sikap manja syiqin. Lantas Indah dan Nisa cuba utk mengalihkan cinta Qayyim terhadap syiqin.

Akhirnya..perbuatan mereka berdua telah memakan diri kerana Indah dan Nisa telah jatuh hati kepada Qayyim. Dan Qayyim juga menyedari yg dia juga telah tertarik kpd kedua-dua sahabat adiknya yg telah pun dia anggap sebagai adik sendiri.Antara Indah dan Nisa..mana Satu menjadi pilihan hati Qayyim???

Nak tahu penyudah crite ni..kena belilah buku ni..hehehhe..Apapun..best..sbb kisah persahabatan dia orang ssh kita nak cari sekarang. sebab kawan ketawa ramai..kawan menangis sukar untuk di cari.

6 comments:

  1. kak ira.......miss you hehehe ngada2 lak.... :P

    kak ira nanti nak pinjam novel ni erk :D

    ReplyDelete
  2. hahahaha :P

    boleh..nnt k.ira bg sya sedozen deh.smpai muntah gitu wakakaka

    ReplyDelete
  3. wakakakakaka....berehhhh ni nak kena tuntut gak ni .....hahahaha

    ReplyDelete
  4. tuntut novel la kak ira kata nok bui sedozen sapa muntah hahahaha =))

    ReplyDelete
  5. horrr...siapla kekg..dan ade novel dpn mata..(kalau sya antu novel la)dok jd doh snap gambo.

    ReplyDelete