Wednesday, September 9, 2009

Persiapan Hari Raya

1. Dalam kesibukan ku di bulan Ramadhan al-mubarak ni..dengan nak melayan karenah anak2 yang sedang membesar ..hanya Tuhan aje yang tahu betapa letihnya diri ini. Mana taknya..rutinku bermula seawal subuh..kul 4am dah kena bangun utk prepare makanan untuk bersahur. Lepas siap semua berkemas umah..kul 10am kena pergi kerja kat farmasi suamiku..semua diangkutnya anak2 aku ke sana.Maklumlah..fulltime housewife yang berkerjaya katakan..huhu..xde pakai maid..dulu pernah jugak guna tenaga orang gaji ni..dari Indonesia..tapi tak tahan lama..asyik2 nak guna phone untuk call suami dia kat kg..satu lagi tabiatnya ialah tangan panjang.suami aku dah bising2 kat maid tu..tapi dia boleh lagi wat muka poyorrr aje..cam xde apa2 berlaku..terpaksa la hantar maid tu pulang ke indo..

2. Lastly aku wat keputusan untuk jaga sendiri anak2 aku ni. Aku tak kisah..lagipun suka tengok anak2 membesar kat depan mata kita ni..boleh lihat perkembangan mereka setiap hari..hubby aku jugak banyak membantu diriku.Alhamdulillah... aku bersyukur dapat suami macam tu.
3. Ini je la persiapan umah yang sempat aku buat untuk sementara ini...langsir aku tak siap jahit lagi...ntah sempat ntah tidak untuk buat beraya nanti...fuuhhh...Dah la raya ke-6 nak wat open house...pening...pening...

4. Laman pun belum buat apa2 lagi...rasanya dah tak sempat dah nak buat semua tu kot...just tanam rumput aje..water feature xbeli lagi...


5. hmmm...pelita raya tu untuk Sara Ummaira ngan Umar Hakimi wat main bunga api...suka sangat dua beradik tu bila tengok percikan api yang memecah jatuh ke bumi...huhu..ayaaaatt...sebenarnya kepala aku dah pusing..nak layaaaan blog lagi...nak laaaayan customer yang datang kt farmasi lagi...mana la sempat..



6. Rasanya...stop kat sini dulu la kot..nak rehat jap..nak telan pain killer pun xdpt..pose..nak wat camno tuh...perut pun dah berkaraoke dah...lagu apa yea..???lagu raya kot...wahkakaka...


No comments:

Post a Comment